Spanien dag 4

Redan onsdag och det var äntligen dags för vårat efterlängtade besök i Barcelona.
Men smart med planeringen som jag är hade jag i stort sett inget batteri i min kamera eftersom att jag hade laddat Magdas under natten ...
Menmen, det blev i alla fall någon bild innan den la av.




Först besökte vi en utsiktsplats där utsikten självklart var Barcelona.

Det blev tyvärr inte så mycket tid att gå runt och shoppa i centrum. Istället var vi vid ett shoppingcenter.
Ett par jeansshorts och nagellack inhandlades för min del. + lite saker till min lillebror som är ett stort fan av FC Barcelona...

Under dagen hände även lite andra saker.
- Jag och Viktoria gick runt i shoppingcentret. Efter ett tag springer vi på Parmida, Karolina och Ylva då vi upptäcker att både Parmida, jag och Ylva har likadana påsar... När vi ska visa vad vi har köpt visar det sig att alla tre har köpt likadana shorts! Hahah, samma storlek också för den delen...

- Det uppstod lite halvt panik ett tag när inte alla kom till mötesplatsen, så Magda blev riktigt arg. Hon stod och skrek på svenska, då några spanjorer (dom som vi svenskar har bott hos) kommer fram till mig och undrar vad som händer. Jag översätter då lite smidigt till engelska och när jag äntligen är klar kommer ännu fler som vill veta vad som pågår. Då var det bara att börja om från början igen. Pricken äver i:t var att jag hade på mig en "I love Barcelona-tröja". Det här har Parmida skrattat åt i flera timmar...

Kvällen spenderades med allt folk. Barcelona mötte ju Sevilla!

/ Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0