Täby 20/9

Heey

Pigg som en mört hoppa jag ur sängen när klockan ringde kl 4.20 ... Hahah, kanske inte riktigt men vad gör man inte för en tävling :) Buss med dansskolan till Täby, men de flesta sov dit. De var väl, precis som jag, grymt trötta.
Tävlingen började med singel. Eftersom att både jag och Viktoria har missat prick precis nu ett antal gånger var vi fast beslutna att ta oss ett steg närmare silverklass. Det började ju riktigt bra, vi både var med bland de 3 som gick direkt till final. Döremot kan jag kanske inte påstå att det kändes så himla bra när jag dansade, blev ngt enormt seg. Menmen när finalen var körd kändes det mkt bättre, men självklart bara för det, så slutade jag 4a, Viktoria 5a. Och vi som skulle ta pallen ... Jaja, att komma 4a är ju faktiskt bra för att vara mig, så jag ska väl inte klaga. 
Ett stort grattis till min otroligt braiga syster, som kommer 2a på sin första tävling i guld ! :) <3 




Sen blev det att byta om, på med de slitna gruppkläderna. Och jag menar verkligen slitna, både Emelies och mina har tappat väldigt mkt färg ... 
Direkt semifinal. Dansade, men det kändes verkligen skit efteråt. Emmas knä var inte bra det heller, stackarn. 
Efter en liten stund kom det upp på resultattavlan vilka grupper som hade gått vidare till final, och vi trodde verkligen inte våra ögon när vi såg vårat nummer där. Dansade final, och det kändes någorlunda bättre iaf :) Vi slutade iaf 4a. Och det måste vi vara nöjda med, med tanke på att vi för en vecka sen hade i princip en helt ny dans.



Sen efter grupp, var det dags för pardisco. Jag och Emelie taggade lite innan det var dags för att köra den direkta semifinalen. Där gick det bra, kom vidare och så :) I finalen däremot gjorde vi bort oss rejält i början, menmen vi slutade iaf 4a där med :) 

Det är bara lite surt att jag missade precis både pallen och prick i samtliga grenar. Men men det är sånt man får ta, när man håller på med en bedömningssport. 

Tack tjejer för en underbar dag ! <3

/ Sara 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0