Dålig start på min fredag

Dagen började ju inte på topp direkt. Eftersom att våran bil är inlämnad för att det är något fel på den, så var jag tvungen att åka buss in till skolan för att hämta den där biljetten. Sen var jag ju tvungen att åka buss hem också, vilket gjorde att jag fick åka ganska tidigt hemifrån för att alla bussar skulle matcha...
Allt gick finemang tills jag kommer till Resecentrum kl 8.35... Igår kväll hade jag kollat upp när bussen gick hem och så, och då stod det kl 9.03. Men jag upptäcker där vid resecentrum att det är en buss som bara går till garphyttan (eller, det var i alla fall vad jag trodde då) som går då. Aningen irriterad över mig själv var jag då kan jag meddela. Kollat fel på busstiderna liksom?
Så då hoppade jag på bussen som går till Karlskoga, och hoppade av utanför Vintrosa. Vilket betyder att jag fick gå ända hem. I och för sig så tog det bara en halvtimme, men jag var inte direkt på humör då. Sen när jag nästan är hemma, ja vad ser jag då? Jo, en buss som kör om mig, den som bara gick till garphyttan, ni vet? Hahah, då hade jag helt glömt bort att en del faktiskt går till Vintrosa också... Hmmm, så jag var inte så glad när jag äntligen kom hem!

Sen var det som sagt begravning idag. Min första faktiskt.
Det var riktigt fint, så det känns faktiskt bra. Fast det kommer självklart bli tomt utan gammelfarmor.
Men hon blev hela 94 år!

Idag fick jag också träffa Malin.
Gud, så jag har saknat henne!
Vi har säkert inte setts sen påsk...
Men snart är det sommar,
och vi brukar alltid göra sommarlovet
till något sjukt bra tillsammans! ♥









/ Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0